Om Rønde Karateklub

Rønde Karateklub holder til i Spejlsalen i Rønde Idrætscenter, hvor vi har faste træningstider tre dage om ugen. Klubben blev stiftet i 1994 og tæller i dag ca. 70 medlemmer fordelt næsten ligeligt på børn, unge og voksne.

Vi er delt op på to hold: Begynder samt mellem og øvede, hvor børn og voksne træner sammen inddelt efter bæltegrader. Det betyder, at du som voksen kan begynde at gå til karatetræning på samme hold som dit barn - og det er der mange, der benytter sig af. På begge hold er der så vidt muligt to instruktører på hvert hold. Den ene træner de voksne, mens den anden fokuserer på børnetræningen.

I Rønde Karateklub træner vi Goju Ryu karate, der er en klassisk stilart fra øen Okinawa i Japan. Vi træner med andre ord traditionel, japansk karate. Vi lægger vægt på disciplin, og at man udviser respekt for omgivelserne, men dybest set er disciplinen et spørgsmål om selvdisciplin og om at koncentrere sig og gøre sit bedste hver gang.

IOGKF karateforbund

Rønde Karateklub er medlem af IOGKF – det internationale Goju Ryu karateforbund. Vi har kontakt med en række andre Goju Ryu klubber i landet og deltager som regel i de halvårlige Gasshuku - (inter)nationale træningssamlinger, hvor 300-400 karatefolk fra ind- og udland mødes over en weekend og træner under nogle af verdens højst graduerede inden for stilarten. Deltagelse i Gasshuku foregår for egen regning, og det er naturligvis helt frivilligt, om du vil med. Men vi kan godt love for, at det er en god oplevelse!

Aktiviteter ud over den almindelige træning

Vi inviterer også instruktører fra andre klubber på gæstevisit hos os eller afholder særlige træningsseminarer for både børn og voksne. Vi holder selvfølgelig også juleafslutning, hvor vi alle træner med nissehuer på, fastelavnsfest samt julefrokost og sommerfest for de voksne medlemmer.

Vi er kort sagt en aktiv klub båret af frivillige kræfter med lige stort fokus på karate-færdigheder og det sociale fællesskab i klubben.

Bliv en del af Rønde Karateklub

Meld dig ind i Rønde Karateklub og bliv en del af et aktivt fællesskab, med karaten som omdrejningspunkt.